Prisene på siluette.no er inklusive moms og er eksklusive frakt og betalingsavgifter. Fraktkostnaden beregnes automatisk, etter produktenes størrelse og vekt, og vil vises når du går til kassen.
NB: Nå  spanderer vi fraktkostnadene! Vanlig fraktpris blir beregnet, men i høyre kolonne i kassen vil du se at fraktbeløpet er trukket fra.

 

Angrerett

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å sende tilbake de varene du har mottatt uten videre forpliktelser bortsett fra å returnere varene uskadet, ubrukte og betale fraktkostnaden. Truser, bikinibukser, badedrakter og hold inn produkter med bommulskile vil bli forseglet. Av hygieniske årsaker kan du kun returnere produduktet hvis forseglingen ikke er brutt.

NB: Salgsvarer kan ikke byttes!

 

Reklamasjon og forbrukerbeskyttelse

Hvis du får en feil eller feilekspedert vare kommer Siluette AS til å stå for transportkostnadene ved retur. Varene skal da sendes tilbake til oss og du får refundert kostnadene ved retur.

 

Reklamasjon - Forbrukerloven av 2002

Dersom mottatt vare har feil eller mangler, kan kjøper gjøre gjeldende en rekke mangels beføyelser (eks. å holde kjøpesummen tilbake, retting, omlevering, prisavslag, heving og erstatning) etter kjøpsloven, jf. kjl. §§30 flg. Dette forutsetter imidlertid at kjøper reagerer innen visse frister. I forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Dersom varen eller deler av varen er ment å vare vesentlig lenger enn to år, utvides reklamasjonsfristen til fem år. Det må gis melding til selger innen rimelig tid etter at kjøper oppdaget eller burde oppdaget mangelen. Det stilles ingen formkrav ved reklamasjon, men av bevismessige grunner bør meldingen gis skriftlig. Det bør fremgå av meldingen (reklamasjonen) hvilke mangels beføyelser kjøper ønsker å gjøre gjeldende. Ved reklamasjoner skal tjenesteyter bære alle kostnader forbundet med kjøpet, herunder utgiftene til tilbake transport.

 

Angrerett - Angrerettloven av 21. desember Nr. 105 2000

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at tjenesteyter har oppfylt sin opplysningsplikt ihht. angrerettloven og varen er mottatt. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angreretten ikke er gitt. Forbruker må gi melding til tjenesteyter dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt, plikter tjenesteyter å tilbakeføre alle faktiske kostnader som er belastet forbruker. Returkostnader må imidlertid forbruker bære, med mindre tjenesteyteren har misligholdt avtalen, eller tjenesteyteren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angrerettskjema får du automatisk på mail når varen er sendt.

Kilde: Forbrukerombudet.

 

Siluette AS kommer til å ekspedere de bestillinger som er godkjent fortløpende og i den rekkefølgen de har kommet inn.

Normal leveringstid er 5-7 arbeidsdager etter at bestillingen har kommet inn. Hvis en vare er utsolgt fra lager vil leveringstiden forlenges med ca. 10 arbeidsdager, du får da beskjed innen 2 dager etter bestillingen din er mottatt.

Siluette AS tar ikke ansvar for noen som helst skade som følge av at leveringstiden overskrides.

 

Transportgaranti

Alle forsendelser er forsikret av Siluette AS. Hvis du oppdager en skade på pakken innen du åpner den skal du melde fra om dette til utleveringsstedet der du har hentet forsendelsen din. Har du allerede åpnet forsendelsen når du oppdager skaden, ta kontakt på kundeservice@siluette.no. Merk mailen med skade og oppgi navn, adresse og forsendelsesnummer og ordrenummer

Skadede varer erstattes kostnadsfritt av Siluette AS

 

Betaling

Det beløpet du har handlet for kan du betale med Klarna Faktura, Klarna Konto eller kortbetaling VISA eller MasterCard.

Alt av kortinformasjon og kontroller går gjennom Klarna sitt betalingssystem og ingen kortinformasjon lagres i nettbutikken. Kun kontaktinfo og adresse. 

Siluette AS forbeholder seg retten til å annullere kjøpet.

Vi har 18 års aldergrense ved kjøp med kort.

  

Konfidensialitet

Siluette AS tar ansvar for alle personopplysninger som du gir oss eller som vi får del i når du handler eller ved rekruttering. Opplysningene brukes til bedømming, dekning og gjennomføring av leveringsavtalen og for å forvalte den kunderelasjonen som oppstår, vedrørende tilbud rettet mot markedsaktiviteter som organiseres av Siluette AS, for inndriving av utestående betalinger, bedrageribekjempelse og for å oppfylle lovbestemte skyldigheter.

Du kan når som helst logge deg inn på "MIn side" i nettbutikken og se hvilke personopplysninger du selv har lagt inn. Du kan også kontakte oss og få vite hvilke opplysninger som er registrert om deg dersom du synes det er vanskelig å logge deg inn på "Min side." Dersom opplysningene er feil, ufullstendige eller irrelevante, kan du endre dette selv eller kreve at Siluette AS retter opp dette eller sletter det. Det oppbevares ikke andre opplysninger om deg i nettbutikkens database enn de opplysningene du selv har lagt inn da du registrerte deg som kunde. Du kan når som helst tilbakekalle ditt samtykke til at vi benytter dine opplysninger til markedsføringsformål (for eksempel utsendelse av katalog, nyhetsbrev eller tilbud). Dersom du mottar nyhetsbrev fra oss og ikke lenger ønsker å motta dette, kan du enkelt melde deg av listen ved å klikke på en lenke nederst i nyhetsbrevet. Du kan også endre dette på "Min side."

Krav om innsyn i dine personopplysninger, eller andre spørsmål om sikkerheten i vårt system kan du stille til oss ved å sende en e-post til oss.

 

Ansvar

Siluette AS ansvarer ikke ovenfor deg for noen som helst skade, med unntak for tilfeller der bedriftens ansvarsforsikring dekker skaden og under forutsetning at forsikringsgiveren i gjeldende tilfelle godkjenner at utbetaling skjer.

Ved slike tilfeller er ansvaret gjennomgående begrenset til høyeste beløp som utgjør innkjøpsprisen for den aktuelle varen eller de aktuelle varene.

 

Force majeure

Under force majeure stopper Siluette AS forpliktelser opp. Hvis perioden da force majeure varer lengre enn 2 måneder har så vel du som Siluette AS rett til å oppheve avtalen uten at det i slike tilfeller finnes noen krav om å betale erstatning.

Med force majeure menes blant annet streik, lockout, krig, brann, transportforsinkelser, import/eksportforbud, uansett om dette forekommer hos bedriften eller hos bedriftens leverandører.

 

Forbehold

Vi tar forbehold om skrivefeil og prisendringer

 

Bedriftsinformasjon

Siluette AS

Eternitveien 30, 3470 Slemmestad

Orgnr 997993624 MVA

 

Kontakt oss

Tlf: 90 18 44 33

Mail: kundeservice(a)siluette.no

Fb: www.facebook.com/siluette.norge

 

Utskriftsvennlig versjon (åpnes i nytt vindu)